اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد + فیلم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) مرکز فرماندهی آتش نشانی و مدیریت بحران مشهد ساخته می‌شود دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق نمایشگاه بین‌المللی پرچمدار دیپلماسی اقتصادی مدیریت شهری مشهد است واژگونی خودرو در شمال‌غرب مشهد ۸ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله اسماعیل‌آباد مشهد از روند کند اجرای پروژه فضای سبز این محدوده | پاییز، کال سرسبز می‌شود
سرخط خبرها

پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس

  • کد خبر: ۲۴۰۲۲۴
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری به پروژه جهان‌شهر به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد دوره ششم در مدیریت شهری نگاه کند و همه ظرفیت خود را پای کار بیاورد تا مردم به‌خوبی از این فضا‌ها استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کریمدادی، امروز ۳۱ تیرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ اظهار کرد: یکی از مسائل عمده موردتوجه در دوره ششم مدیریت شهری، تأمین آب فضای سبز مشهد بود.

وی افزود: ما سالیان سال شاهد خشک‌سالی در خراسان رضوی، به‌ویژه شهر مشهد بودیم و در تأمین آب فضای سبز و آب شرب مشکلاتی داشتیم که با درایت شورا و مصوبات خوب، ۵۰ درصد آب فضای سبز از طریق پساب تأمین شد. همچنین در کنار آن، تعدادی تصفیه‌خانه پیش‌بینی شد که بخشی در حال اجراست و بخشی در آینده فعال می‌شود.

کریمدادی با اشاره به ایجاد فضای مناسب برای بانوان تصریح کرد: سیاست این دوره شورا در حوزه پارک‌ها، ایجاد پارک‌های بانوان بود که ۱۴ پارک بانوان طراحی و ۱۳ پارک کلنگ‌زنی شد که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حوزه پارک‌های محلی و منطقه‌ای نیز تعداد زیادی پارک طراحی شده و در حال اجراست که ۵۰۰ هکتار در این دوره به فضای سبز مشهد افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه سرانه فضای سبز، منطقه ۹ با ۸۱ مترمربع در رتبه اول و منطقه ۸ در رتبه دوم قرار دارد. یکی از اتفاقات بزرگ در این دوره مدیریت شهری، پادگان بود که برکتی امنیت‌آفرین است. پادگان مشکلاتی برای شهروندان به‌ویژه در حوزه دسترسی ایجاد کرده بود که با همت ارتش که جان‌فدای مردم است و به عشق مردم، بازگشایی شد. درحال‌حاضر تمام شبکه معابر، آسفالت و به‌روزرسانی شده و قابل بهره‌برداری است.

کریمدادی با بیان اینکه کل مساحت فضای سبز مشهد ۶۵۵۸ هکتار است، عنوان کرد: نگهداشت و تأمین آب این حجم فضای سبز هزینه زیادی برای شهرداری دارد و امیدواریم در این دوره به مناطق کم‌برخوردار در حوزه فضای سبز نیز توجه بیشتری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در این دوره، پارک کرامت با مساحت ۷۷ هکتار بوده که یکی از شاهکار‌های معماری و فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار است. امیدوارم در این دوره چهار باغ از هشت باغ این بوستان ایجاد شود.

شهرداری به پروژه جهان‌شهر به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد دوره ششم در مدیریت شهری نگاه کند

مهدی ناصحی، امروز ۳۱ تیرماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸ اظهار کرد: به اعتبار مأموریتی که شورای شهر برای پیگیری امورات مرتبط با جابه‌جایی پادگان به بنده محول کرده بودند، چند نکته را عرض می‌کنم.

وی افزود: نکته اول اینکه مکانی که در آن قرار داریم، قدمگاه شهدای بزرگواری است که بر گردن همه ما حق دارند. عبور عزیزان در ارتش برای اجرای قانون جابه‌جایی پادگان از این محل، واجد ارزش بود و از همه افرادی که کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

ناصحی ادامه داد: نکته بعد، حضور ارزشمند سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است. رئیس کل سازمان و جناب محسنی‌اژه‌ای نقش بسیار مهمی در این رویداد داشتند و آقای اخلاقی، دادستان قبلی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و آقای موسایی دادستان فعلی، نقش اساسی را ایفا کردند؛ اما نباید تلاش‌های شورای سوم، چهارم، پنجم و ششم و تلاش‌های شهرداران شهر برای این اتفاق بزرگ نادیده گرفته شود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: عزیزانی در طول زمان تلاش کردند تا این تفاهم شکل بگیرد که در سال ۱۴۰۱ به ثمر نشست. آقای ارجائی تلاش‌های زیادی کردند که باید از ایشان تشکر کنیم. شهرداران این منطقه نیز تلاش زیادی کردند.

وی بیان کرد: نکته مهم این است که این منطقه، نقطه کانونی فرهنگی نزدیک حرم است. امروز در این مکان مقدس اولین رویداد جدی در حوزه پارک جهان‌شهر اتفاق افتاد که برکتش برای آیندگان نیز خواهد ماند. صورت‌جلسه آخرین تفاهمات صورت‌گرفته بین شهرداری، ارتش و آستان قدس امضا شده تا آخرین اختلافات جزئی بین این سه نهاد رفع شود.

ناصحی یادآور شد: شهرداری تمام‌قد به این پروژه به عنوان مهم‌ترین دستاورد دوره ششم در مدیریت شهری نگاه کند و همه ظرفیت خود را پای کار بیاورد تا مردم به‌خوبی از این فضا‌ها استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->